of the not coming back
But we're alright though

Har äntligen fått en ny dator! I'm really happy, har precis startat upp den. Den är lite större än min förra så jag måste vänja mig vid tangentbordet, men det ska nog gå bra.
 
Det var ju ett tag sedan jag skrev, tror att jag skulle åka in till grönan med Malva senaste gången, och det blev väldigt lyckat. Typ världens mysigaste dag faktiskt, hade så otroligt roligt. Det var rätt mulet ute och såg ut som att det skulle bli regn så det var typ ingen kö alls, vilket var najs. Ännu mer najs var det att det faktiskt inte regnade, så det blev verkligen en perfekt dag.
 
Minns inte exakt vad som hänt sedan dess. Har bokat tid hos frisören för att tona håret, så om ungefär en månad är jag lilahårig. Har barnvaktat Nils hyffsat mycket, vi har varit och matat ankorna i Hagaparken och gått till lekparken och lite sånt. Lördagen efter att jag var på grönan med Malva så kom min kusin från USA och bodde hos oss, vilket var trevligt för vi har typ aldrig riktigt träffats? I alla fall inte så att vi lärt känna varandra. Så den veckan var jag ute hyffsat mycket och gjorde turistgrejor med honom och min faster, typ gick runt i gamla stan och i slottet och gick på grönan och lite sånt. Samma vecka träffade jag Mika och Malva i stan och gick runt med dom, fikade och pratade vilket var jättetrevligt. Åt middag hos Mika på kvällen och tittade på Buffy the Vampire Slayer, vilket jag nu blivit besatt av. På lördagen sprang mamma och Isaac midnattsloppet, och jag och daddy var där och hejjade. Efter att ha varit extremt social hela veckan och i och med att det var typ 30000 pers där så fick jag lite ångest och mådde ärligt talat inte särskilt bra den kvällen, men det var roligt i alla fall. På söndagen skulle jag ha gått på utebio med människorna men var ärligt talat helt utmattad efter alla sociala interaktioner under veckan, så låg hemma och lyssnade på musik och hängde med familjen istället.
 
På måndagkvällen veckan därpå kom Rebecka hit och tittade på Broadchurch med mig, första avsnittet på andra säsongen, sjukt spännande. På tisdagen barnvaktade jag Nils och på onsdagen började skolan. Jag var så jävla nervös men det blev så jävla bra. Alla var så jävla snälla och välkomnande och motiverade och allt kändes så avslappnat och bekvämt. Blev stucken i fingret av en geting, vilket inte var så roligt, och det svullnade upp rejält. Fick senare reda på att det var infekterat men fick gå runt och ha jävligt ont i fingret i nästan tre dagar först. Efter skolan så mötte jag upp Mika och Malva och fikade lite och pratade om hur första dagen hade varit. Sedan hängde dom med mig hem på kvällen eftersom våra familjer skulle ha en typ bbq hemma hos mig, vilket också blev jättemysigt. Torsdagen var första dagen med riktiga lektioner, och våra lärare verkade hyffsat bra, mer eller mindre, så det blev bra. Barnvaktade Nils på kvällen och tog med honom hem till mig, vilket blev superbra. Hade sjukt ont i fingret hela fredagen, det var extremt svullet och jag kunde inte använda handen alls, vilket var lite jobbigt eftersom det var högerhanden och jag är högerhänt. Mamma ringde vårdupplysningen på kvällen och dom sa att vi skulle åka in till närakuten, vilket var bra eftersom det visade sig att det var infekterat. Så nu äter jag antibiotika, och det har verkligen hjälpt, mitt finger är typ normalt igen vilket är najs.
 
I lördags skulle jag och Mika hjälpa till på min fasters fest, vilket var sjukt roligt. Lagade lite typ mat, gjorde drinkar och städade upp efteråt. Jobbade även i söndags, men då på äldreboendet som jag brukar jobba på på söndagar. Träffade då även Bincis som äntligen kommit hem från Bali! Hängde lite med henne och Malva efter jobbet också innan vi alla var tvugna att dra hem och äta middag.
 
Har typ haft lite halvt migrän hela veckan, vilket inte har varit så roligt, men skolan har varit ett nöje vilket är underbart. Känns så jävla bra att gå på en skola där jag vill vara även när jag inte mår särskiilt bra, med en klass som jag har riktigt roligt med. Vi är ett gäng på typ 10 pers som hänger just nu, vilket är en stor skillnad mot tidigare år då jag hängt med typ endast 1-3 personer. Skulle ha barnvaktat Nils i måndags men han var sjuk, vilket var tur eftersom jag inte heller mådde så bra. Annars har det inte hänt så mycket, utöver skolan har jag mest kollat på Buffy och lyssnat på musik. Ska försöka börja uppdatera lite mer nu, men bara när jag har tid :)
 

Kommentera

Publiceras ej