But it's not with you
 
 
Är fortfarande rätt förkyld men känner mig typ tillräckligt frisk för att gå i skolan i alla fall. Var hemma i måndags och missade civics, vilket var lite bittert eftersom civicslektionerna är mina favoriter numera, men jag mådde verkligen riktigt skitigt. Låg och tittade på Teen Wolf och lite olika filmer hela dagen, bortsett från den korta stund jag försökte plugga (gav upp på det rätt snabbt då mitt huvud gjorde så jävla ont). Bincis kom förbi på eftermiddagen vilket var jättemysigt, satt och pratade en stund. Saknar henne som fan nu när vi inte träffas varje dag, får se till att träffas oftare.
 
I tisdags bestämde jag mig för att gå till skolan trots att jag fortfarande kände mig rätt låg. Ville inte missa ännu en dag, och tisdag är typ vår längsta dag så det kändes verkligen inte bra att missa den. Mådde skit hela dagen dock, men det gick bra. När jag kom hem så gjorde mamma varm choklad med vispgrädde till henne och mig och sen ringde vi till Elli eftersom hon fyllde år. 20 år! Det var lite skumt att inte kunna fira med henne, men vi firade lite i alla fall. Eftersom vi i vår familj alltid ger "tröstpresenter" till syskonen av den som fyller år så fick jag en bok som heter "Fragment", vilket är en bok som består av typ korta meningar eller dikter. Hade bläddrat lite i den på akademibokhandeln några gånger och det verkar som en bra inspirationsbok så jag är jävligt nöjd. På kvällen gick mamma och daddy ut och åt middag och jag och Isaac satt hemma och åt pizza. Började lyssna på en massa låtar av band som jag lyssnade jättemycket på för typ fem år sedan, Simple Plan, My Chemical Romance, Paramore, etc. Har inte lyssnat på dom på evigheter, framför allt inte Simple Plan eller My Chemical Romance. Tror inte jag hade lyssnat på My Chemical Romance sen dom splittrades för två-tre år sedan, och Simple Plan var det nog ännu längre sen jag lyssnade på. Lyssnade som mest på dom under de åren som jag mådde skit, brukade lyssna på deras musik när jag var ledsen (vilket var typ alltid) eller när jag behövde gråta, kände igen mig så jävla mycket i texten. Lyssnade på alla låtarna igen igår och blev så jävla nostalgisk men så jävla glad. För jag mår så sjukt mycket bättre nu än vad jag gjorde då, och jag vet inte det var som att jag typ insåg vilken jävla skillnad det är nu jämfört med för fem år sedan och det kändes bara så jävla bra allting. Tyvärr gjorde det att jag blev jävligt hyper och inte kunde somna på kvällen, så jag var helt död när jag vaknade imorse.
 
Kände mig typ död hela vägen genom första lektionen. Matte är så jävla fucking tråkigt, och jag kan redan typ allt vi går igenom, så jag ville typ egentligen bara gå och lägga mig. Hade även pedagogiskt ledarskap, vilket var helt okej, lite tråkigt ibland med för det mesta så var det väl rätt roligt. Vår lärare är najs i alla fall. Och eftersom vi bara har två lektioner på onsdagar så fick vi sluta efter det. Tittade på Charlie and the Chocolate Factory och åt pannkakor med Isaac när jag kom hem, vilket var rätt mysigt, och nu så ska jag förmodligen titta på det nya Teen Wolf avsnittet. Är så redo för helg ärligt talat.

Kommentera

Publiceras ej