Don't belong to no man
 
Har haft hyffsat fullt upp hela veckan så har inte riktigt orkat skriva någonting. Tittade på Inside Out med familjen i söndags kväll, vilket var supermysigt. Underbar film, verkligen helt fantastisk. Drog till skolan lite tidigare än vanligt på måndagen då jag hade ett möte med min mentor innan första lektionen, vilket gick helt okej. Pratade lite om hur jag trivs i klassen och på skolan och lite om min depression och hur jag kan få hjälp att balansera skolarbetet och att försöka må bättre. Efter skolan fikade jag lite med Rebecka och Hedda och pluggade lite matte, fram tills att jag var tvungen att dra hem för att hinna till min tid hos bup.
 
Tisdagen var jävligt lång, framför allt eftersom vi hade songpractice efter våra vanliga lektioner också. Men det gick bra, var hyffsat aktiv på historian for once och franskan var rolig som vanligt. Svenskan sög, orkade inte bry mig om någonting alls, kändes helt seriöst helt onödigt. Pluggade matte på eftermiddagen/kvällen då vi hade ett quiz på onsdagen, och gick och la mig rätt tidigt cause I've been so fucking tired lately and no matter when I go to bed I get no fucking sleep.
 
Som sagt, mattequiz på onsdagen, gick hyffsat bra. Teambuilding övningar på pedagogiskt ledarskaps-lektionen, vilket var rätt uncomfortable men det gick bra. Kände mig som världens tönt as I always do, men jaja. Åkte hem direkt efter skolan för att ta hand om min hund som varit sjuk hela veckan och inte kunnat gå till dagis. Tittade på Now you see me och lite på Buffy, vilket var mys. Ritade även min "mental map" till geografin och blev rätt nöjd trots att den inte var accurate at all.
 
Samlektionen i torsdags var underbar. Älskar seriöst vår samlärare, jag blir så jävla inspirerade och får en jävla massa tankar och åsikter om allt, så jag pratar typ hela tiden... Men det är sjukt intressant, allt vi pratar om, typ sociology och normer och varför vi gör vad vi gör och hur samhället påverkar oss och det är bara sjuuukt roligt. I love it. Annnars var dagen rätt tråkig, minns typ inte vad vi gjorde... Tror inte jag gjorde något särskilt på kvällen heller, vi hade typ ingen mat hemma så vi åkte och köpte pizza och wok och åt framför en (asdålig) film, vilket var supermysigt.
 
Fredagen var rätt tråkig, skolmässigt. Kastade frisbees på idrotten, vilket jag är sämst på, så det blev rätt långtråkigt efter dom första tio minutrarna. Sen hade vi jävligt lång rast då jag satt med Rebecka och typ pluggade lite. Eller, hon pluggade och jag satt bredvid och försökte underhålla mig själv tills det blev lunch. Åt med Rebecka och Ruben, maten var skitäckligt men sällskapet var trevligt, so I didn't really mind. Hjälpte Lovisa och Zara på engelskan, min lärare håller på att fixa en separat uppgift till mig men undertiden han fixar ihop något har jag inget att göra på lektionerna, så jag behövde någonting att sysselsätta mig med. Efter engelskan gick jag och Zara till pressbyrån där jag köpte äpplen, var skithungrig då jag inte ätit någon lunch, så det var trevligt. Mattelektionen var jävligt tråk, pratade typ om roten ur och fick tillbaka våra quiz. Efter skolan drog jag hem och städade lite och senare på kvällen kom några av tjejerna från klassen hit och åt middag och lyssnade på musik och hängde, vilket var supermysigt. Had the best time. Var sjukt trött dagen efter, både på grund av för lite sömn och för mycket socialt umgänge. Låg och sov seriöst hela dagen, lyssnade lite på musik och tittade lite på buffy, annars bara sov jag.
 
Idag har jag kollat på Buffy, duschat och sedan åkt in till stan och fikat med Rebecka och Ruben, vilket var najs. Satt och fikade i typ fyra timmar? Time just flew away. It was very nice though. Åt middag när jag kom hem och har sedan dess kollat lite på Buffy, Bincis kom över en stund och vi satt och pratade ett tag. Saknar henne så jävla mycket nu när vi inte går i samma klass, så det var mys att träffa henne igen. Jag borde ha pluggat men har inte orkat, så nu ska jag gå och lägga mig så att jag kanske hinner komma upp i tid för att plugga lite innan skolan imorgon.

Kommentera

Publiceras ej