Mer än en vecka sedan jag skrev nu, och det kommer förmodligen vara ännu längre tills nästa inlägg. Åker till USA på lördag och kommer tillbaka först om två veckor från nu, så det kommer förmodligen inte vara så mycket uppdatering under den tiden, men vi får se hur det blir. Kanske fixar några tidsinställda inlägg eller något.
 
Förra lördagen kom ju Rebecka och hennes mamma hit och åt middag med oss, vilket var supermysigt. Kakan jag gjorde blev verkligen typ världens godaste, it was amazing. Fick hoppa in för någon som inte kunde jobba i söndags, vilket var trevligt. Minns inte riktigt vad som hände på kvällen så jag antar att den var hyffsat händelselös.
 
Minns inte så mycket av veckan heller tbh, hängde med Hedda, Amanda och Linn tror jag... Tappade typ rösten i måndags men pratade i alla fall på lektionerna, vilket kanske inte var så smart, men hey jag hade intressanta synpunkter att ta upp. Barnvaktade inte Nils på eftermiddagen eftersom jag seriöst inte kunde prata och det blir lite svårt att ta hand om en fyraåring då. Song competition var i tisdag, och det gick åt helvete. Vi var skitduktiga under övningen precis innan men sedan gick något fel när vi skulle framträda och alla sjöng i fel takt och det var seriöst det mest plågsamma uppträdandet någonsin. Men roligt var det. I onsdags hade vi prov i matte, vilket gick typ okej kanske? Vet inte riktigt, några frågor gick det åt helvete på men annars gick det väl bra. Var på skrivarkurs i torsdags vilket var trevligt. Det är bara två gånger kvar nu dock, vilket är lite synd... får väl hitta något annat inför våren.
 
Åkte ut till landet med mamma på fredagskvällen och var där under helgen, vilket var supermysigt. Vi satt framför brasan och läste och drack te, gick på promenader och bara tog det lugnt. Åkte tilllbaka till stan på söndagsförmiddagen då jag skulle jobba.
 
Igår var det vanlig skoldag, hängde med Hedda och Amanda. Typ gjorde inget särskilt under historian, fick en uppgift men jag kunde inte koncentrera mig så jag satt och typ ritade istället. Pratade om klasser på samlektionen och typ hur man bestämmer klass och sånt. Åkte in till Hötorget efter skolan och fikade med Malva och några av hennes klasskompisar innan jag åkte vidare och hämtade upp Nils. Han var rätt trött så vi satt mest och tittade på någon film.
 
Idag är jag ledig eftersom vi har utvecklingssamtal, vilket är najs. Har precis köpt biljetter till Halsey's konsert i februari, och nu försöker jag typ skriva på ett svenskatal som jag ska hålla på torsdag... woho. Ska nog träffa Bincis och Malva i eftermiddag, hoppas jag i alla fall. Imorgon har jag ett möte hos bup och senare på eftermiddagen kommer Elli hem! Ska bli så mysigt att träffa henne igen, det var ett tag sedan nu. Hon ska hämta upp mig från skolan på torsdag och gå och fika med mig innan skrivarkursen :)

Kommentera

Publiceras ej